Seven Questions about Exchange.

2013



Hur tror du att du att du och din familj kommer hantera eventuell uppkommen hemlängtan?
Jag brukar oftast inte ha så mycket hemlängtan, bara jag håller mig sysselsatt och inte ligger 
hemma och latar mig själv tror jag att jag kommer klara mig rätt bra, är inte så himla beroende av
mina päron på samma sätt som andra är.  Annars hoppas jag att mina värdföräldrar tar med mig ut 
på saker så jag glömmer bort de för studen. 
 
Varför har du valt USA som värdland? Vad är det som lockar med detta?
Jag vet inte vad som riktigt lockar, men USA är ett land som man hör mycket om i media,
det är ett land som passar för alla enligt mig. Jag har besökt landet två gånger och jag har älskat det.
Det som lockar mest är väl att gå på ett local high 
school, leva som en riktig amerikansk tonåring, och
uppleva ett liv som ingen i min närhet kommer, och bara få starta om, och prata mitt favoritspråk. 
 
Vad har du för förväntningar på din värdfamilj?
Jag har inga riktiga stora krav på min värdfamilj, det ända jag funderar på är
att jag vill ha syskon, helst jämngamla eller yngre. Sedan skulle det vara riktigt mysigt med
husdjur, annars bör de vara snälla och hjälpsamma.

Kan du bo i en värdfamilj med djur?
Jag älskar alla typer av djur och skulle bli super glad om det fanns.
Mindre djur som katter, hundar, kaniner, hamstrar osv skulle vara himla gosigt.
Men djur som hästar, kor, grisar och hönor skulle heller inte vara något problem,
annorlunda visst, men det skulle absolut fungera. 

 Kan du dela rum med ett värdsyskon?
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig dela rum med ett syskon, helst skulle det vara en 
utbytesstudent som jag, så vi sitter ungefär i samma sitts. Men helst skulle jag vilja ha mitt egna rum,
så jag kan få min egen privatcy och kunna vila ut i ensamhet.

Skulle du kunna bo med endast en värdförälder?
Ja, det tror jag, men isåfall en kvinna. 
Jag känner mig inte bekväm i att berätta hur jag mår, vad jag känner osv för män,
det blir lite mer komplicat. Så helst inte, men det skulle fungera.

Hur ställer du dig till att följa med familjen till kyrkan/templet/synagogan?
Jag känner att jag kommer att vara positiv till att följa med till kyrkan, dock skulle
jag vara mycket mera bekväm om det var en kristen familj eftersom jag är ganska
omedveten om resten av  religonerna. 

Vad tror du att du kan bidra med till din värdfamilj, din skola och ditt nya samhälle?
Jag kan bidra med det mesta, det minsta är väl de självklara som diska och städa och
det störsa borde vara att dela med mig av den svenska kulturen medans de delar med sig av
den amerikanska. 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?