Q/A - Patricia

2013



"Om du kan skulle jag gärna vilka veta vad du skrev
på "Hostfamily" brevet, på ett ungefär"
 
Jag började iallafall mitt brev med ''Dear HostFamily'' 
Sen skrev jag att jag drömt om att vara utbytesstudent väldigt länge
och hur jag trodde det kunde hjälpa mig i framtiden. 
Sedan skrev jag om mina intressen, vad jag gillade och göra och varför.
T.ex. ''I love to travel and experience new things.
That’s one of the reasons I think exchange is a thing for me.''
Sedan nämnde jag lite om min familj, deras ålder, om föräldrarna var gifta,
syskonen bodde hemma osv. 
Sedan beskrev jag mig själv från min synpunkt, varför jag ville åka till USA och
varför just jag ville bo i Hostfamily och vad jag kunde bidra med.
 
Tips. 
 * Tänk på att inte skriva ditt eller någon i din familjs för/efternamn
eller ort/stad där du bor.Tips på vad man kan skriva med är om dina
intressen, din familj vad brukar göra, vad du läser
i skolan och vad du gillar med skolan.
* Tänk på att börja med brevet i tid, skriv inte allt i taget utan
skriv hellre då och då och gå tillbaka och ändra efter några dagar.
Då vet du att du verkligen fått med allt du ville få med. 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?