School is working perfectly fine, well almost..

2014



Nu kommer ett inlägg jag väntat ganska länge med att skriva, men här är det. Dags för mitt High School inlägg! 
Jag började High School den 18 Augusti vilket betyder att jag nu gått i skolan i ca en vecka och vet ni vad? Jag fullkomligt älskar skolan här borta. Innan ni klickar bort och tror att jag är dum i huvudet, låt mig förklara!
 
High School är oftast uppdelat i fyra årskurer. Det är Freshmens (9th), Sophmores (10th), Juniors (11th) och Seniors (12th). Då Freshmen är de yngsta och Seniors är de äldsta. På mitt high school är det 10th till 12th grade och sen har vi ett Junior High School där 6th - 9th grade går. 
Skoldagen är uppdelat i 8 periods, 7 lektioner och lunch. Varje morgon startar med att man ställer sig upp, lägger handen på hjärtat och säger "The Pledge Of Allegiance" vilket är en liten ramsa om hur man älskar sitt land följt av en tyst minut. 
 
De flesta klasser är årsklasser, vilket betyder att jag kommer ta dessa lektioner i ca 10 månader frammåt, how wonderful. Efter Wellness hinner man inte duscha pga det tighta schemat man har, så alla torkar bara av sin kropp med oilfree tissues och sen är man good to go, so himla äckligt verkligen! Sen är det så himla vidrigt att sätta på sig ett par långa jeans efter wellness då man fortfarande svettas och det är ca 35C och 78% luftfuktighet ute. Jag bär jeans varje dag för att dress coden är lite strikt. Shorts måste ge ner till 1 inch above knees, och sådär, så jag kör på vanliga jeans helt enkelt. 
 
Mitt schema ser ut såhär!
 
First Bell rings at 8:00 a.m.
1st period, 8.05 - 9.00 a.m. - Journalism (Skoltidning, man lär sig skriva osv, kul klass!)
2nd period, 9.05 - 10.00 a.m. - Allgebra || PAP (Väldigt svår matteklass, men sjukt kul klass!)
3rd period, 10.05 - 11.00 a.m. - PE Wellness YR - (Vi styrketränar, kör Yoga och kondition! Behövlig klass!)
4th period, 11.05 - 11.50 a.m. - Pre AP Biology (Verkar vara en skön och rolig klass, dock ska vi dissekera massa olika djur som maskar, grodor + något äckligt jag inte ens vill minnas). 
B-Lunch, 11.50 - 12.20 p.m. 
5th period, - 12.20 - 1.15 p.m. - U.S History. (Amerikansk historia i humorform tack vare min lärare!)
6th period, - 1.20 - 2-10 p.m. - English ||| (Verkar vara en skön och rolig engelska kurs! Mycket skrivande).
7th period, - 2.15 - 3.05 p.m. - Web Technology (Man lär sig designa websidor m.m. HTML koder osv).
 
Sista bilden är mer ett exempel på hur kafeterian ser ut bakom tjejerna.
Här är iallfall 7 av våra fina Senior girls!

 

 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?