The Sebastian County Fair!

2014



Idag har vi varit på Sebastian County fair och herregud vad jag har skrattat. Tror inte jag har haft så kul på länge. När jag kom dit var de många barnsliga karuseller och lite stånd här och där där man kunde spela eller köpa snacks/dryck, men efter några åk på endel karuseller så älskade jag det. Jag och min sissy Zoie gick runt där och åkte alla möjliga sorters åkattraktioner. Den bästa var nog "The Ring of Fire" vilket basically är en ring som man åker runt i lopar i. Låter inte jättekul, men herregud vad obehaglig och rolig den var. 
 
Andra attraktioner var en liknande "Jukebox" på liseberg (Zoie's favorit tror jag!) och sen var det en som snurrade riktigt ordentligt må jag säga. Den attraktionen åktes stående och man använde ett säkerhetsbälte runt midjan. Men det blev ett sådant högt tryck under attraktionen att man varken kunda lyfta/vrida på huvudet utan att det gjorde ont. Men kul var det iallafall! Vi köpte Snow-cones och sockervadd, vilket jag sparar på tills i helgen, för det är inget godis på vardagar här inte! Jag har nästan slutat äta godis, äter nästan inget godis här! men när jag känner ett sug efter godis hämtar jag mig oftast en proteinbar och sen är det över, inte så svårt.
 
Jag gillar verkligen min värdfamilj på den punkten. Vi äter mycket frukt och grönsaker, mycket "Fit active" mat osv. Vi äter också bara godis på fredag, lördag och söndag vilket är bra. Barnen får heller inte använda teknologiska prylar förutom på Onsdagar och helger, vilket jag också tycker är bra! De är mycket skötsamma och till största del så är huset alltid rent, vilket jag gillar.
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?