We've ran a lot of errands today!

2014



Dagen idag har varit hektiskt! Väldigt stressig kan man säga, iallafal fram till 3pm. 
Vaknade vid 9.30am och barnen hade tandläkartid at 10am så det var bara att slänga i sig en snabb frukost, toast with jam and honey, och sen bar det av till tandläkaren. Satt där och väntade i ca 1.30h och sedan åkte vi vidare för att äta lunch! Vi åt lunch på ett ställe som hette Mcalister's och herrejesus vad gott det var! Nästbästa jag ätit i hela mitt liv. Drack även en supersöt och enorm (inte jättegod) iced tea där, peach flavoured. 
Efter det var det dags för shopping! Sprang runt inne på TJ-Max med Zoie för att kolla efter Workout clothes, en väska till skolan, backpack for Xander osv. Tror vi hittade allt som behövdes och jag köpte ett par springbyxor! Only 7$! Det är hur billigt som helst för ett par springbyxor. 
 
Hur somhaver åkte vi vidare till Aldi vilket är deras "Ica Maxi" och herregud vad mycket matvaror vi köpte. Mest snacks dock men iallafall. Familjen jag bor hos här är jättenyttig, de äter nyttig mat, dricker mycker vatten, tränar, äter proteinbars som snacks, det står "Organic" på nästan allt in the pantry och i kylen. Det är helt insane! 
Trodde inte man kunde vara så nyttig här men herregud! Sen är familjen väldigt ordningssam och mycker mera kristen än vad jag trodde. De ber innan maten, går till youthgroups, går i kyrkan, klär sig väldigt propert (dvs inte så korta shorts, tanktops) osv, men jag tycker om det! Det är väldigt annourlunda och intressant, jag hade nog aldrig fått uppleva detta hemma i Sverige så jag är tacksam! 
 
Imorgon blir det 1 eller 2 pass på gymmet och sen åker vi till Mr & Mrs. Daniles för att umgås med de, så det lär bli superkul och trevligt. Jag älskar att träffa nytt folk här, för alla jag möter är så trevliga, ställer frågor osv. En kommentar jag får från alla jag möter är "Oh my! You couldn't have gotten a better hostfamily! These guys are great!" eller "You sure have recieved the most fun och most active family in Greenwood". Men som sagt, jag tycker om det, det är annourlunda för mig att ha saker pågång hela tiden/planera upp mina dagar. Men jag tror detta år kommer sätta lite disciplin på mig haha! (Du kommer älska det nya jag sen mammi!) 
 
 
1. Såg en goodyear butik och tänkte på dig pappi!
2. Pojkarna leker med lego hos tandläkaren.
3.  Sweet peach flavoured Ice Tea, Mcalister.
4. En tjej "smygfotade" mig hos tandläkaren, (Hon hade både blixt
och ljud på.. så, bra jobbat bruden!) 
5. Påväg in till Fort Smith för lunch.
6. En av alla banker i Greenwood och Fort Smith. Alla banker ser
ut såhär om inte större! De är så himla fancy och jag älskar de alla! 



Frida enoksson

http://fridaenoksson.blogg.se

Åhhh, allt låter så himla härligt! Hopppas du har det jättebra!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?