Amerikanska ambassaden!

2014



Idag har jag besökt den omtalade ambassaden och om jag ska vara ärlig,
så var det inget speciellt med ambassaden.
Om man inte räknar med den höga säkerheten och alla vakter.
Jag mötte upp Clara vid ambassaden, så jag umgicks med henne under hela
besöket, det var jätteroligt! 
 
Jag hade bokat tiden 08.30 men efter att ha läst endel bloggar som skrivit
att man bör vara där tidigare så mötte jag upp Clara vid 07.30 utanför
ambassaden. Då fick vi ställa oss i en kö, i något som liknade
en enorm busskur och vänta.  Vi väntade i ca 35 minuter och sedan
fick man gå fram till en liten betongbyggnad, där visade man sitt pass och
undersidan av sina skor.  Vakten frågade även om jag hade en
mobiltelefon med mig, (då dessa inte får tas med in på ambassaden)
och när jag svarade att jag inte hade en med mig sa han
"Oh my, a teenager without a phone, good work!" sedan släppte
han in mig. Därefter fick man genomgå en säkerhetskontroll,
precis en sådan som finns på flygplatser, alltså att man skannar väskor osv.
När man var färdig här blev man ivägskickad till den riktiga ambassaden.
 
Där fick man vänta på sin tur och man fick gå fram och lämna in alla sina papper
och pass i lucka 1. Efter det var det väntan igen som gällde, denna gång för att
få lämna fingeravtryck i en lucka. Då lämnar man alla 10 fingeravtryck.
När det var klart var det ännu mera väntan och sen blev man uppropad igen
för en kort intervju. Hon småpratade liten och sedan ställde hon några enkla frågor:
 
What's the name of your highschool?
Where is it located?
How many kids does the hostfamily have?
 
Sedan sa hon "Your VISA has been approved, you will
receive it within a week and don't forget to bring these papers 
with you to the airport" 
 
Hela besöket tog ca 1½ timme så det tog inte lång tid alls, antagligen
för att jag var där så tidigt! Bara man har alla dokument inkl. foto & pass,
så är det ingen fara alls, de är väldigt hjälpsamma och trevliga.
Har varit orolig helt i onödan denna vecka!
Allt som saknas nu inför usa är 2 presenter, sedan är jag good to go!
Bara 23 ynka dagar kvar i Sverige!
 
 
 
 
 



Såg nu att du ville göra ett länkbyte :) självklart vill jag det! Länkar dig nu direkt! :) KRAM
http://www.nattstad.se/emmanorring







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?