Hektisk vecka..

2014



Herregud vilken hektisk vecka det har varit. 
Jag har haft minst 4 läxor varje dag och sammanlagt har jag haft ca 4 prov denna vecka! Skolan i USA är lättare, men herregud vad mycket mer läxor över natten de får! Jag är van vid att få en läxa som jag oftast har en vecka på mig att göra, men här har du en natt! En natt! Föreställ dig att du har 7 lektioner varje dag, och att alla lärare ger dig en 20 minuters läxa. Det är 140 minuter som du ska lägga på läxor, alltså 2 ½ timma! Det är nästen omöjligt! 
Många av eleverna har sporter efter skolan, och då är man inte hemma försen klockan 5.30 och sen ska man, äta, plugga, duscha och hinna sova! Eller så har de ett "away" game som startar klockan 7, och de kan vara ca 20-120 minuter bort med bil! Det är helt sjukt! 
 
Skrivet 2014-09-19.
 
2014-09-20.
Herregud vilken kväll det var igår. Matchen var helt fruktansvärd. Allaa "Bulldogs" var så kaxiga och trodde att vi skulle vinna såå stort, men icke sa nicke. Vi började matchen starkt med två touchdowns och field goals, alltså 14 poäng mot 0! Northside började senare komma ikapp och de sken senare iväg. De hade såå himla stora pojkar northside. De behövde en man för att tackla ner oss, och vi behövde ca 3-4 för att ta ner en av deras, och allt var bara hemskt, det var många elaka tacklingar, hjälmar och skor flög här och där. Vet inte vad som hände men alla "Bulldogs" lät northside löpa igenom vårat defense och de sprang sedan minst 70 yard för sin touchdown, helt otroligt.  Matchen slutade iallafall 46-17 till northside och stämningar var helt sjuk, nästan som att någon hade dött. Det är så seriöst football är här. 
 
- Idag har jag varit coach med Miranda. Vi coachade 7-10 åringar, och det
var jättekul. De är jätteduktiga för att vara så små som de är!
Dock finns det fortfarande några som behöver jobba lite,
men det fixar vi.
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?