Catch up ~ December

2015



oj vad mycket som har hänt sedan jag senast skrev här.
Har varit med om resor och segt internet därav dålig uppdatering.
Men ska nu 2015 (Ursäkta!? Vart tar tiden vägen?) ska jag verkligen
uppdatera mer eftersom det finns mera saker att uppdatera om.
T.ex. sporter, (soccer season startar), baseball, softball etc.
Prom kommer också dyka upp, förr eller senare.
Ja det finns ju massor att se fram till detta året.
 
Men här under kommer en liten catch up från December månad!
Enjoy!
 
 
 
Zoie och jag packade 150 st julkort som skulle skickas ut till släkt och
vänner. Det tog ca 1 timme att packa ner alla kort i kuverten, och sedan
ytterligare en timme att sätta på de lilla blåa korten i hörnet..
 
 
Vi hälsade på stadens tomte, verkligen supermysig liten stuga, inredd
med massa juldekorationer, fake-snö, godis och fuzziga filtar och kuddar!
 
 
Zoie. 
 
 
Brody.
 
 
Ellis.
 
 
Xander.
 
 
Vi åkte till Bell Park där de hade en "live scen" men massor av olika
djur som fanns på gården där Jesus föddes. Kossor, kameler, åsnor,
getter etc. Var mycket roligt att ta kort med alla djuren, supersöta var
de också för den delen.
 
 
... Ko-Selfie! 
Helt ärligt den störta kon jag sett i hela mitt liv! Lika lång som jag men 
trippelt så bred!
 
 
... Kamel selfie!
 
 
 
... Donkey Selfie's med Zoie
 
 
.. Ko-Selfie & Kamel-Selfie!
 
 
... In the making of Ugly Christmas Sweaters.
 
 
 
 
 
Hittade denna kostym uppe på vinden när jag letade efter material till tröjorna..
Vet inte vad det ska föreställa, men tyckte den var söt iallafall!
 
 
Ellis, Zoie och Xander.
 
 
Ellis och Xander i sina "Ugly Christmas sweaters".
 
 
Min bästa kompis Maxi (utbytesstudent från Tyskland) fick
en kattunge i julklapp. Typ den bästa presenten någonsin! Världens sötaste.
Here's Pepper, ladies and Gentlemen. (But I call her Stinky Kitty)
 
 
Provade ett photobooth för första gången! Så himla roligt!
Vi alla köpte en gång var så har 3 olika bilder, minnen för livet.
  
 
En liten kort video som jag gjorde på "The Hodo House". Det är inte världens bästa,
men ni får ju en liten glimt om vad som händer. Detta är iallafall en väldigt rik familj,
som varje år dekorerar sitt hus med 100tals juldekorationer och lampor,
som sedan blinkar i takt till musik. Det är super häftigt och det bästa är att det
är helt gratis att se! Världens häftigaste idé helt klart.
 
 
The Hodo House 2010. 
 
 
Jobbade i kyrkan två söndagar för något som kallas "2nd Street" (day care).
Där de vuxna lämnar sina barn medans de är i kyrkan.
Verkligen jätteroligt att vara där inne tillsammans med alla barn och de som jobbar där.
Baieligh som ni ser på bild 1 är utbytesstudent från Nya Zeeland som faktiskt
åker hem om 3 veckor.. Superhemskt och helt värdelöst, älskar henne så mycket.
 
 
 
Arkansas vann deras bowl game mot Texas! 
Mycket viktig match men det var också mycket bra match! 
GO ARKANSAS! CALL THOSE HOGS.
 
 
 
 
 
 
 
Vi firade nyår i Atlanta, Georgia.
Det visade sig att det fanns en IKEA i Atlanta och vi var ju tvugna att åka dit!
Herregud vilken känslomässig dag det var! 1000-tals olika känslor, kändes nästan som
om man var hemma igen. Köpte iallafall mycket mat från IKEA, så kan känna mig lite svensk
ett bra tag framåt.. (Kan ha köpt lite julmust såhär efter jul också, bara kanske..)
 
 
LSU vs Notre Dame. 
Notre Dame vann med 31-28, men de var en väldigt spännande match.
 
 
Notre Dame's Marching Band presenterade sitt framträdande vilket bestod av
den dagen amerikanare satte sin fot på månen för första gången!
Verkligen en cool syn och att de kan göra allt detta är ju helt makalöst!
Här har de bokstaverat ut USA på marken! 
 
 
LSU Marching Band bokstaverar "TIGERS".
Det var superduper mega kallt under denna match! ca 2-3 grader. 
Kan inte rekommendera att titta på football i 3 timmar i den kylan..
 
 
De tre football teams du kan heja på i vårat hem.
Arkansas Razorbacks, LSU Tigers eller Alabama Crimson tide.
 
 
 Några bra nyårslöften som jag hittade på Tumblr.
 
Sedan kom nyår! Då satt jag barnvakt i ca 4-5 timmar och tjänade $100!
Helt värt det herregud! Kunde annars suttit på en tråkig "fest" där jag inte känt en
ända människa eftersom det bara var Miranda's släktingar och vänner. 
 
 
Fick uppleva en såndär cool syn då solen och månen visas samtidigt.
Vet att det låter helt knasigt, men om ni kollar noga till vänster på bilden så kan man se en
liten solnedgång, och om man kollar noga till höger så kan man se full månen! 
Jag och Marianne tyckte att det var väldigt coolt iallafall! 
 
 
Har spenderat väldans massa tid med min favoritbror Brody på senaste tiden.
Han är verkligen hur gullig som helst, och hur full av energi som helst!
 
 
December månad har varit full av aktiviteter och roligheter! 
Glad att jag får uppleva så mycket olika saker här borta!
 
Imorgon 5 Januari, så börjar skolan igen. 
Ska bli skönt att få tillbaka min rutin igen och sen att soccerseason äntligen
startar på riktigt! Första matchen är om 1 & 1½ månad! är så himla taggad!
Det kommer bli hur bra som helst! 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?