Goodbye Baileigh, my baby.

2015



 Att vara en utbytesstudent har sina för och nackdelar.
Att lära känna utbytesstudenter har sina för och nackdelar.
Det kan vara hur roligt som helst, du kan skratta åt deras accenter, hur de uttalar ord,
vad de kan/inte kan säga etc. Utbytesstudenter är en av de bästa människorna du kan omringa dig av. Organisationerna säger att man inte bara ska omge sig av utbytesstudenter, och ja,
det är på ett sätt sant, för man behöver amerikanska vänner också.
Men att skaffa sig vänner från andra länder är det bästa beslutet du kan ta. 
 
När jag kom hit var vi 15 utbytesstudenter på mitt High School. (15!!)
Innan jag blev placerad trodde jag att det skulle vara 1-4 stycken, max 5.
När jag sedan blev placerad fick jag mer och mer information, och vid ankomst visste jag att vi var 15 stycken. Jag tyckte det var hemskt, trodde att ingen utbytesstudent skulle sticka ut ur mängden.
Men oj, så fel jag hade. 7 av mina bättre vänner är utbytesstudenter. Alla från olika länder.
Jag lär mig så mycket, inte bara om deras kultur, utan deras språk,
riktig fakta och hur de verkligen är att bo i alla dessa länder. 
 
Idag kom den dagen jag så länge har kastat åt sidan.
En av mina närmaste vänner, Baileigh har åkt tillbaka till Nya Zeeland.
Min ängel, min klippa, min bästa vän, mitt allt. Ingen har någonsin fått mig att må så bra som henne.
Hela världen stannar när vi är tillsammans och det är alltid ett äventyr. 
Att vara separerad från Baileigh är hemskt, att separera från henne är hemskt.
Jag glömmer aldrig hur hon gick ifrån oss på terminalen,
hur hon gick igenom security och vinkade hejdå en sista gång. 
 
Jag antar att detta är priset du måste betala för att umgås med utbytesstudenter.
De kommer att lämna, förr eller senare. Det kommer att krossa ditt hjärta, din själ.
Du kommer att gråta i timmar, men alla de lyckliga stunder,
och alla skratt ni delat väger så mycket mer.
Utan Baileigh hade mitt liv aldrig varit komplett här borta,
hon var den sista pusselbiten, och nu är hon borta igen, just like that. 
 
Jag är så lycklig för den tiden jag fick spendera med henne,
och jag saknar henne redan. Jag antar att endel människor kommer in i ditt liv för en anledning,
och det är sällan en sån underbar och fantastisk människa som Baileigh. 
 
You are my uterus, and I am your stomach baby. I love you. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hardest thing I'll ever have to do.
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?