Varför valde du USA?

2014



Hur ser din utbytes-historia ut?
och varför valde du just USA?
 
Jag vet inte riktigt vad som menas med utbytes-historia,
men jag ska försöka att svara på den som jag tror, haha!
 
Det hela började iallafall med att min mamma berättade för mig
att hon var en utbytesstudent när hon var 17 år i Massachusetts, USA.
Hon berättade vilken upplevelse det var och hur mycket hon lärde sig om sig
själv och hur man ser på världen ur olika perspektiv. Jag tyckte att
det lät superkul och spännande, men mer än så var de inte.
Sedan 2011-2012 åkte min kompis som utbytesstudent till Kalifornien, USA
och jag blev så nyfiken, spänd och exalterad över allt hon fick uppleva och
hon berättade hur roligt hon hade så kände jag att detta var något jag
verkligen ville göra. Jag började söka på utbytesstudent på nätet, läste
bloggar osv, sen var jag helt fast! 
 
Anledningen till att jag valde USA är egentligen ganska enkel.
Vi svenskar är ju himla bra på att fantisera och romantisera USA så
jag vill helt enkelt se hur det är att leva där, hur ett high-school
fungerar och hur den amerikanska livsstilen ser ut.
Sedan så vill jag förbättra min engelska vilket är en av de största
anledningarna till att jag åker. 
 
Baltimore skyline - bilden är tagen från google.
 
 
 



Älskar din blogg gumman, så mysig och gullig! <3 tack för kommentaren på min blogg också :D <3333

Svar: Åh inga problem! Tack så hemskt mycket! Blir så glad att du tycker om den, designen har tagit ett tag! :)
Ha det bra!!! Kram <333
Mimmi in America ☆★☆







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?