~ Thanks for everything.

2014



Under min tid här i USA har jag sett mansions,
normala hus, hus som håller på att falla isär och övergivna hus.
Jag har sett stora communities, och jag har sett små.
Jag har sett så himla mycket under mina två månader här,
och det har faktiskt fått mig att förstå hur oerhört lyckligt lottad jag är.
För som Rick Jones säger: Det gäller att man har tur två gånger.
Man behöver en bra famij, och man behöver ett bra 
community och jag fick båda. 
 
För detta har jag både STS och Mona Jones att tacka.
STS har gjort ett underbart jobb med att skicka min ansökan till USA,
och jag är evigt tacksam för att just Mona fick min ansökan.
Hon har gett mig en sån fantastisk familj. En familj som verkligen
bryr sig, en familj som inte bara har tagit mig in, utan gjort mig till en familjemedlem.
Jag känner verlkigen att jag hör hemma i denna familj, och jag önskar att alla
framtida utbytesstudenter har samma tur som jag.
 
Trots att familjen är mer kristen än jag trodde så spelar det faktiskt ingen roll.
Men genom att jag går till kyrkan, ber med de, lär mig om gud, svär mindre,
så känner jag att jag kommer min värdfamilj närmare, och jag börjar faktiskt
förstå vad det betyder att vara kristen. Allt handlar om att lita på gud,
ge honom ditt liv och din tilit. 
 
Trots att jag lever ett helt annorlunda liv här borta klagar jag inte.
Det är inte rätt, det är inte fel, det är bara annorlunda och ibland
kan annorlunda leda till något bra. T.ex. Jag dricker inte läsk,
jag äter inte godis (förutom på hegler), och jag är aktiv hela tiden.
Jag har gått ner minst 5 kg och jag har ärligt talat
aldrig mått såhär bra som jag gör nu.
Jag känner även att jag som människa, min personlighet har förändrats.
Jag är mycket gladare, mer social, öppen och omtänksam.
Att säga att jag trivs bättre i mitt nya jag är en stor underdrift.
Allt från och med nu och vidare kan bara bli bättre.
 
Jag har fått vänner som vill umgås med mig, inte för att jag är från ett
annat land utan för att jag är jag. Jag har äntligen förstått vilka som
bryr sig om mig och jag har äntligen insett vilka jag bryr mig om.
 
Fotbollen är även en stor del av att jag är lycklig här borta.
Jag tränar 4 dagar i veckan och sedan coachar jag 2 lag på "The girls
& boys club", vilket jag totalt älskar, helt underbara ungar allihopa.
Laget jag har här borta har tagit in mig, gjort mig till en del av laget, och
jag känner mig verkligen välkommen. 
 
Jag har också lärt mig vad att älska och att sakna verkligen betyder.
Att ligga vaken halva natten för att du saknar någon som är flera
tusen mil iväg, att veta att det ända sättet du kan se de är igenom en
datorskärm. Att vara omringad av 100-tals människor, men fortfarande
känna sig ensam, att veta att allt du behöver är en kram och ett par kloka
ord från din mor så blir allt bra igen. Men att sedan inse att det inte går
gör ont i hjärtat.
 
Precis likadant med vänner, er jag inte pratar med, ni få jag pratar med,
snälla ta inte illa upp. Jag tycker om er alla, det är bara svårt att balansera
denna drömvärld med min verklighet i Sverige. Sedan att det är 7 timmars 
skillnad gör inte saken bättre. Men jag försöker, och jag gör så gott jag kan.
Jag hoppas ni förstår.
 
Men att veta att på andra sidan Atlanten, finns en underbar familj, vänner 
och personer som bryr sig om mig och stöttar mig betyder otroligt mycket
för mig. Jag vet att jag inte säger det tillräckligt ofta, men till alla er som känner
mig personligen, jag älskar er alla och är så tacksam för att jag har er i mitt liv.
 
Tack för ert stöd, eran kärlek och er vänskap.



Julia

Vilket inlägg! Ska själv åka till USA med STS nästa år och jag tar verkligen åt mig av det här inlägget. Hoppas verkligen jag kommer få det så bra som du verkar ha det. :)


Åhh vad fint skrivet! Vad skönt att allt har blivit så bra för dig där borta och att du trivs så bra. Fortsatt lycka till :) Kram


Har suttit och läst igenom hela din blogg nu den senaste timmen (timmarna?) istället för att göra mina läxor (oops). Blir så himla taggad på att åka själv (åker till USA med STS nästa år!) och du skriver så bra och din uppdatering är jätte bra den med. Ville bara säga keep up the good work! Du har nu fått en till läsare :)


Anonym

.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?