Only 2 months left to go.

2015



Det finns inte något sätt att sammanfatta ett utbytesår på. Det är så många nya känslor, 1000-tals känslor, som man inte kan beskriva. Alla nya människor man möter, alla nya platser man får se, allt man får uppleva, det går inte att beskriva med ord. Människor som en gång bara var namn på en papperskopia är idag din familj, de är människor som vill att du ska må bra, skratta och le. De är människor, vars känslor för dig har växt starkare och starkare under en kort tidsperiod. De är människor som älskar dig, just för den du är. 
 
När man åker som en utbytesstudent har man en chans att börja om, man har en chans att vara den man alltid har velat vara. Ingen vet vad din bakgrund gömmer, ingen vet vem man är. Det är en chans för dig att förstå vem du är, vem du vill vara och en chans att hitta sig själv. 
 
Att åka som utbytesstudent är ett av de bästa besluten jag tagit i mitt liv. Jag har mött så många underbara människor, sett så många otroliga platser, förstått vem jag är, vem jag vill vara. Jag vet hur det känns att sakna, jag vet hur det känns att älska, jag vet hur det känns att känna sig hjälplös. Men jag vet också hur det känns att känna lycka, att skratta, att älska och att bara leva. 
 
Att vara utbytesstudent har lärt mig så mycket. Det har lärt mig att hur du än ser ut, vart du än kommer ifrån eller hur din bakgrund ser ut, så finns det alltid någon som älskar dig och uppskattar dig för den du är. Om det inte finns några människor där du befinner dig nu som uppskattar dig så ska du flytta, för jag garanterar dig, att någon annanstans i världen finns det någon som väntar på att du ska kliva in i deras liv. 
 
Nu när det närmar sig slutet av mitt år så är allt obeskrivligt. Alla människor, minnen och skratt. Det finns ingenting i hela världen som jag skulle byta ut denna upplevelsen emot. 
Jag är så oerhört tacksam för att just jag fick chansen att uppleva detta, att just jag fick komma till USA och leva deras liv. 
 
 



Hanna Leinonen

Vad tidigt du åker hem?? Jag åker 9one juni för vill hem till Oskars student men alla andra här åker 28onde

Svar: Åker hem 7nde juni för mom kompis tar studenten den 12! :)
Mimmi Pellny







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?