Stipendium!

2013



"Vart kan man söka olika stipendier?"
 
Det finns väldigt många stipendier du kan söka,
men jag antar att du menar för just utlandsstudier?
Isåfall går det att söka ett stependium som heter
Folke Bernadottes minnes fond! Det är en fond som ger bidrag för
utlandsstudedier som endel av mina kompisar ansökt om!
Annars finns det endel olika stipendier på stipendier.se där kan du
hitta massor av olika stipendier.  Om du annars åker som utbytesstudent
antar jag att din organisation ger ut ett eller flera olika stipendium. 
Dessa är organisationerna jag letat upp! :) 
 
AFS - Upp till 20.000kr 
YFU - Upp till 25.000kr 
STS - Upp till hela kostnaden. 
Explorius - 5000kr 
EF - 5000kr 
 
Andra sätt att hitta olika stipendium är att googla,
fråga din syv/studievägledare, gå till ditt lokala
biobliotek och fråga eller bara ringa upp organisationer ock kolla. 
Hoppas jag svarade någorlunda bra på din fråga, annars va inte rädd för att fråga igen! 
Kram! 
 
 Bilden är tagen från Google.



cecilia

http://ceciliasj.blogg.se

Tack för svaret :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?