15 - 16 August, We're Greenwood Bulldogs.

2014



Det har hänt mycket trevliga saker sen jag senast uppdaterade här! Den 15:onde var jag och The Jones Family i Tulsa, Oklahoma och shoppade. Jag kan ha spenderat lite för mycket pengar i Tulsa, buy hey? Why not. 
Jag köpte bland annat en backpack, body wash, handsprit (de som luktar gott, hehe), sandaler, smink m.m.
Det var mycket trevligt och vi åt väldigt, väldigt mycket mat och skräp under den dagen.. Men det var en superkul och mysig dag, så jag är tacksam att de tog med mig! Har nu varit i 3 stater sen jag kom hit. Illinois, Chicago och Arkansas. 
 
Idag, den 16:onde var det poolparty dags at the Jones house, och det var hur mysigt och roligt som helst. Det har tydligen kommit in fler utbytesstudenter till Greenwood, så nu är vi hela 13 (!!!!) stycken. I en stad på 10.000 invånare. Men jag är helt chill med det, tycker det är kul att umgås med utbytesstudenter och vi matchar mycket i intresse bland annat. Efter the party spelade killarna basket, frisbeegolf och soccer. (Kommer skriva soccer istället för fotboll, så ni inte blandar ihop de) och sedan var de dags för en liten rundtur på skolan för de nya utbytesstudenterna, och ska jag vara ärlig, så känner jag mig inte rädd alls inför första skoldagen. Kanske lite nervös eftersom vi tydligen ska gå upp på scen och presentera oss själva i mikrofon och grejer inför hela skolan! Det kan ju bara bli kaotiskt om 13 elever ska berätta om sig själva liksom...
 
På kvällen åkte vi till skolan för att titta på när killarna tränade football. Det var jättekul att titta på (eftersom jag äntligen förstår reglerna!) och killarna var jättebra. De hade riktigt bra tacklingar, och the quarterbacks hade riktigt bra kast, så jag är verkligen exalterad inför football season! Det kommer bli kanon!
 
Jag har också varit på Zoie's (värdsyster) orientation. Det betyder att man går runt i skolan, träffar lärare, ser till så att man hittar sina klasser osv. Det var jättekul! Jag träffade några av hennes lärare och hennes vänner. Såg alla hennes klassrum och fick se hennes skola. Så nu vet jag hur Elementary School ser ut. Uppskattar verkligen att jag fick följa med! 
 
Shopping day in Tulsa, Oklahoma.
 Football practice and a part of the Greenwood High campus.
Zoies orientation. Temat detta läsår var tydligen lego (Från The Lego Movie) och hela korridorerna var fyllda med lego. Det var namnskylltar, dörrar, skyltar, allt möjligt! Det var verklige annorlunda och jag tyckte verkligen att hennes klassrum och korridorer var supersöta och hemtrevliga på något sätt. Iallafall bättre än Greenwood High där allt bara är vitt och blått..
 
 



Farmor

Grattis på födelsedagen
Hälsar Farmor och Farfar


Farmor

Grattis på födelsedagen
Hälsar Farmor och Farfar







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?