Dagen med stort D!

2014



Godmorgon! (Eller eftermiddag..)
Idag är dagen med stort D här! jag ska träffa min värdfamilj om några ynka timmar! kan inte ens beskriva min lycka haha. Klockan är just nu 07.06 och jag har gjort mig i ordning eftersom att min rumskompis Kati behövde vakna och gå upp 05.30 (!!) och de var inte så lätt att sova när telefonen inne på rummet ringde för att väcka henne. Jag umgicks med 2 finskar hela kvällen igår och försökte lära mig lite finska. Kan ju säga rakt ut att finska kan vara bland det svåraste, men också coolaste och roligaste språket jag har hört. Nackdelen är att finskar är väldigt högljudda när de pratar. Gårkvällen bestod iallafall av hotellhäng och pizza ätande, mycket trevligt och mysigt.
 
Om 1½ timme åker jag till flygplatsen med min finskepolare Pyry och sen flyger vi vidare till Atlanta! Känns skönt att ha någon att hitta gater och prata med innan och mellan flygen, så man inte är helt ensam. Sedan åker vi via ATL - FSM och där träffat jag och Pyry våra värdfamiljer! Jag hör av mig när jag kommer fram till familjen. Detta inlägg var igentligen väldigt onödigt, men jag har ingenting att göra och då fick det bli ett inlägg.
 
 
puss mammi,, miss you.
 
 
 



Åh, vad kul och spännande allt låter! Längtar verkligen till när jag ska iväg!!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?