Different stuff about 'murica.

2014



 
 
"How are you?" används inte för att starta en konversation. Om någon frågar dig detta in public, förvänta dig inte att de ska lyssna på ditt svar, de försöker bara vara trevliga. Men de händer att de lyssnar, ibland. Det är dock väldigt, väldigt sällsynt.
 
Om du kommer till en småstad, förvänta dig inte att det finns trottoarer. I USA kan ungdomar ta sitt körkort när de är 14 år gamla, vilket innebär att de kan ta bilen när de ska åka någonstans, så inga trottoarer behövs här inte. Du kan heller inte cykla, för varför ska du röra på dig, när du lika gärna kan använda din bil? 
 
Ska jag ens börja med att diskutera hur meningslöst det är med amerikanska mynt?! 1 cent, 5 cent, a dime, a quarter. Hur ska jag kunna hålla koll på alla dessa småmynt? Tog mig minst 2½ månad innan jag lärde mig alla dessa småmynt och deras betydelse. 
 
Football, herregud vart ska jag börja? Lördag kväll är "Collage football night" då alla matcher sänds på tv. Alla killar, okej nästan, stannar inne tills efter matchen. (Om deras lag vinner, annars går de och sover?) Detta kan dock bero på att jag blev placerad i en footballsstad, där allt handlar om football, och footballplayers får massvis med respekt etc. 
 
Det amerikanska mätsystemet.. Jag undrar bara vem som kom på det, vilken slgas medicin han gick på och hur han kunde övertala alla att behålla "Imperial" systemet.. Det är så himla dumt och svårt att förstå sig på.. helt ärligt, get it together 'murica. 
 
Coca-cola. Låt oss ta en minut och be för den underbara drickan, som faktsikt smakar riktigt illa här, enligt mig. Kan inte vänta tills jag kommer hem och kan dricka cola som vi har i kylskåpet. Antalet socker bitar amerikaner har i deras godis, läsk etc är helt ärligt vidrigt.
 
Varför inte behålla dina skor på? 
Gud vad denna oskrivna regeln stör mig. Jag förstår inte hur de inte kan ta illa upp utav att människor går runt i sina skor hela dagarna, kanske trampar i lera, smuts, snö etc, och sen rakt in i ditt hus, på din heltäckningsmatta, smutsar ner allting som kommer i deras väg. Att de sedan klagar på att de måste rengöra huset 6 gånger i veckan är väl inte så konstigt? 
 
Har förresten fått frågan om att fixa en frågestund, så nu tänkte jag göra det.
Ni kan fortsätta skicka frågor till min facebook eller kommentera här under,
så svarar jag på alla om ett tag. puss



mamsen

Vi vill se bild på granen, tack







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?