Första dosen av hemlängtan.

2014



Idag fick jag min första dos av hemlängtan. 
Inte pågrund av att jag var uttråkad, utan pågund av att jag går till kyrkan varje söndag med min värdfamilj. Vi är i kyrkan i ca 3 timmar och under den tiden så får man chansen att tänka. 
 
Första 1,5 timmen består av "life-group meeting" vilket betyder att vi samlas ca 5-10 tjejer och pratar om livet, skolan, problem osv. Vi ber tillsammans och allt dedär, super trevliga tjejer och denna grupp får en verkligen att tänka på livet, man får olika synvinklar osv, så jag tycker verkligen om life groups. 
 
Sista 90 minuterna sjunger vi låtar, pratar om Jesus Christ, ber etc. och det är här jag får hemlängtan, varje gång.
Alla låtar får mig att bli så emotionell och jag grät nästan i kyrkan idag. 
Jag vet inte varför jag får så mycket hemlängtan i kyrkan men så är det. Känner nästan aldrig av hemlängtan förutom på söndag förmiddag. 
 
Men jag ska prata med min värdfamilj om det så att de förstår osv, för att om jag inte berättar kommer de ju aldrig att veta, så det är lika bra att berätta hur man känner hela tiden.
 
 
 
 
 
 



Linnea

http://nattstad.se/hejlinnea

Tänk på vad stark du är som gör detta helt själv och hur mycket du redan klarat! Försök tänk positivt att du är glad att du har en så fin familj att sakna. Tycker det är bra att du pratar med familjen om det! Hoppas allt är bra annars och att du kommer få ett underbart år!! Kram 😘







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?